tisdag 19 april 2011

Konflikt. del 5

Idag har jag promenerat. Och tänkt. Och gått. Och funderat. Och suttit i skolan. Och tänkt ingenting. Och fotat. Utan att riktigt veta vad jag ville få ut av det. Och letat efter kamerasladd, utan att hitta den... Och spatserat. Och ätit glass. And did I mention? - promenerat.



För att vara riktigt svensk: jag är inte på något sätt nöjd med resultatet, av olika anledningar som jag tänkte undvika för det känns ändå inte relevant. Vare sig jag är nöjd eller inte så har jag gjort något. Och jag har tänkt. Jag har tänkt i termerna varmt och kallt bl.a. Vissa material och färger upplevs varma eller kalla. Idag har jag funderat på varm och kall musik. Jag tittade på bilderna jag hade och försökte hitta musik till dem. Det som slog mig mest var hur musiken ofta blir styande. Musiken manipulerar intrycket.


Jag har även funderat på om jag ska använda mig av film för att illustrera min konflikt. Detta tänkte jag för att det underlättar manipulerandet av intrycket. Och det gör det lättare att experimentera med samspelet mellan bild och ljud. MEN då undviker jag på ett sätt min grundtanke: att materialet (tyget) skulle få tala för sig själv. Det finns en konflikt i detta också. Digitalt vs. uhm....icke-digitalt.


Jag traskar vidare och fortsätter utforska....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar