onsdag 13 april 2011

Konflikt. del 2(b)

öuhm.... Vad var det nu jag hade glömt? Varför är det så svårt att komma ihåg att vi skulle ha med dom där frågorna? Hur ska jag rätta till det här nu?

Vad jag gör just nu är att jag ska samla inspiration till hur man arbetar med material. Vad jag tänkt göra är att leka med intrycket ett material ger, kanske att jag rör till det lite extra med musik. Vad som kan hända är att detta bara krånglar till, eller tar mig mot nya mål, nya konflikter, nya frågetecken. Vem vet vad som kan hända längs vägen. Vad jag har lärt mig hittills är att det är svårt att hitta något att rikta in sig på när det finns så många idéer. Jag har också lärt mig liiiiite mer om vad man kan göra med tyg, tråd och garn. Kanske är dags snart gå in lite mer på det praktiska arbetet. Än så länge vet jag inte riktigt vad jag gett mig in på...men so what... någonstans ska det väl leda.



Jag vet inte hur jag vill göra detta än. Imorgon ska jag sätta mig och leta lite mer i böcker. Läsa, titta på bilder och låta mig inspireras till hur jag ska ta mig an uppgiften. Hur det än blir så ska jag nog försöka testa mig fram och hitta egna vägar till hur jag kan arbeta fram olika intryck genom material.




Varför jag vill jobba med detta grundar sig i en önskan att lära mig mer om tyg, hur man kan arbeta med det, vad man kan göra. Och även jobba med dessa förväntningar. Förväntningar av ett visst material. Does this make sense? Detta varför kan även besvaras med att jag fascineras av intryck och fördomar, så varför inte jobba med fördomar och intryck av material.
Det stod även på bloggen att man skulle svara på frågan varför man lärt sig något. Och den mest grundläggande anledningen till att man lärt sig något är väl för att man är nyfiken. Man vill veta mer om något. Nyfikenheten är det som hittills drivit mig i den här riktningen och fått mig att titta i böcker som verkar intressanta och nyfikenheten hoppas jag ska vara anlednngen till varför jag kommer komma långt i mina funderingar kring gestaltningen. Hoppas jag iaf. En annan grej man lär sig av är ju misstag. Ett misstag jag lärde mig av igår var att jag plockade fram en bok som jag trodde skulle handla mer om tyger, olika typer av tyger och vad som hade skapats med tyger. Det visade sig vara en bok som mer inriktade sig på garn och vävning och hur konstnärer hade jobbat med trådar, rep och garn för att skapa. Hade jag inte plockat fram den hade jag inte hittat bilden på träden som var tillverkade av garn.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar