måndag 18 april 2011

Konflikt. del 4: mer tyg, mer förvirring....djuuupt vatten

Varm dag. Trött dag. Blev väckt i natt av sömnpratande kusin på besök:
"...du skulle se till att få i lite luft i den vita grejen..."
I efterhand hävdade hon att hon pratat om mitt gestaltningsprojekt. Finns det en ledtråd att hämta här? För jag är lite vilse.

Det här är vad jag vill: Jag vill på något sätt lyckas manipulera intrycket tyget ger (do I sound like an old record on repeat?).


Det här är vad jag har: tyg.

Såhär har jag tänkt gå till väga: ?????

Det här är min plan: ???

Jag kanske kan börja såhär: ????

Vad har jag gjort idag?
-köpt tyg på Myrorna.

Vad har jag lärt mig idag?
-Att det är billig att köpa hus i Finspång (jag vet, det har inget med gestaltningen att göra. Och det visste jag kanske egentligen redan.) Vad gäller gestaltningen har jag inte lärt mig så mycket mer än att jag borde ge mig själv lite mer konkreta uppgifter. Även om det är nonsensuppgifter så måste jag ge mig själv en spark i någon riktning.

Hur har jag lärt mig det?
- Efter att ha stirrat på mina tyger och hopplöst tänkt att "va i all sin dar ska jag göra med detta nu då?"så kom jag fram till att jag måste tvinga mig själv att göra något. Göra NÅGOT. Någonting måste göras.



Så vad är något då? Jag tänkte jag ska ge mig själv mindre gestaltningsuppgifter. Det här låter lite högstadie inser jag nu, men jag tänkte nog försöka använda mig av tygerna för att gestalta olika saker. Jag kanske inte behöver kasta mig inte i hur jag kan få tyget att verka hårt (som jag varit inne på). Jag kanske bara ska leka med vad tygerna skulle kunna representera på andra sätt. Kanske försöka få tygerna att passa ihop med olika ljud, kanske låtar? Ojojoj, jag hör ju själv hur diffust det här låter när jag läser det för mig själv. Men ok, jag ska se det som en utmaning att försöka göra något av den här idén imorn och se om jag kan visa resultatet sen på bloggen. Kanske att det blir tydligare då? Om inte annat lär det blir tydligt för mig att det faktiskt var en märklig idé.

Varför har jag inte tagit tag i detta förrän nu?
Jag vet inte. Men imorn ska jag till skolan. Det är nu. Det är nu det börjar.




Parentes:

Men åh, jag fick ju en idé i dagens töcken...vad var det???

Jag tror det var något med flaggor. Hm...det kanske inte var någon bra idé. Men jag skriver ner den här ändå. Så finns den. Jag tror jag tänkte på flaggor och hur dom står som representater för olika länder. Det är också någon form av intryck. Och jag har ju tyg. Hm... Men att göra en flagga känns väldigt läger.
Jag kanske kan skapa ett eget land och en egen flagga och bestämma vad landet står för och hur det sen syns i flaggan. Men ett eget land? Det känns lite Lars Vilks, Landonia. Jag vet inte. Låt säga sähär:

Jag håller det öppet. Men imorn! Imorn blir det tyg! Gestaltning i tyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar