måndag 18 oktober 2010

Nördens revansch!

Nördens revansch - Solciala medier, virtuella världar...the place to be vecka 41.

Idén om nördarnas hämnd eller upprättelse är väl inte direkt ny.


Fast jag vet inte riktigt... jag föredrar nog facebook-sagan.

Jag anser mig själv vara en nörd och ändå känner jag mig helt förvirrad i dessa virtuella världar.
Skapade en karaktär i Second Life och var väl mest nöjd med namnet - Shaun Kwan. När min bror frågade om jag varit inne och kollat läget i själva världen satt jag som ett frågetecken. Men väl där hittade jag inte så mycket roligare att göra än att flexa och spänna mina muskler för andra tills någon sa till mig att inte vara en sån "attention-seeker". Men Shaun Kwan hittade trots allt några vänner till slut....
Det hade dock varit kul att leta upp Brittmarie Blindside och genomföra någon slags flashmob på Second Life. Men det projektet begraver jag tillsammans med Shaun Kwan.


Kristoph på stallet.se hade det betydligt svårare att komma in i gänget. Med Kristoph som alias skaffade jag mig en häst och två katter och hoppades på att jag skulle accepteras i gemenskapen. Men icke.


"Hej alla hästtokiga!", utbrast Kristoph och fick inte ett enda svar. Alla tjejerna ville bara prata stallplatser och sälja hästar till varandra hit och dit. Kristoph försökte igen:


Inget svar...
Så jag beslöt mig för att "sadla av" min fina Shirehäst Carina för gott....


För att avrunda nördtemat ska jag avsluta detta inlägg med en video jag just såg att min pappa skickat till mig.


Sådan nörd sådan dotter...eller sådan far sådan nörd?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar