onsdag 1 december 2010

Övning ger färdighet...

...så just nu befinner jag mig här: Songs For A Blue Guitar presents: the coolest women in music, och övar min engelska och mina bloggskills.

(Jag råkade tydligen ovetandes skapa inte mindre än 3 bloggar då vi skulle sätta igång med detta bloggandet. Så jag tänkte att, varför inte använda en som test-blogg? Inget skol-snack, inget tjat om vad jag sysslar med om dagarna...bara en helt och hållet subjektiv lista. En lista baserad på det svårdefinierade ordet: cool. För att citera Kajsa som citerade Bruce Mau:

Don’t be cool.
Cool is conservative fear dressed in black. Free yourself from limits of this sort.
 
Personligen tycker jag att det är ordet i sig som ska frigöras från dess begränsningar. Det är ett kul ord att använda, trotsa, lägga nya värderingar i och helt enkelt ta ifrån elit-grupper av olika slag.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar